vrijdag 6 januari 2012

Techniekenmap: Waterverf: op nat papier > krassen en scheurfiguren

Opdracht Beeld:
Techniekenmap

Vandaag heb ik een techniek met scheuren en krassen uitgeprobeerd.
Normaal moet dit met waterverf gedaan worden, maar ik heb ecoline, verdund met water gebruikt. 
Net zo goed!

Voor mijn eerste probeersel ben ik van twee onderwerpen vertrokken.


Onderwerp 1:
Een schilderij van Alysse Stepanian
'Is peace possible for a social being'
1997
Onderwerp 2:
Een foto die ik eens genomen heb van één van mijn katten, Pippa



Eerst en vooral ben ik beginnen tekenen.

Dan scheurde ik stroken van 1,5 cm. 
Niet knippen, dat geeft geen mooi effect!

Die stroken kleefde ik dan op mijn tekening met vloeibare lijm (geen pritt, dat komt los met water)
Hier zie je een verloop van het plakwerk :-)







Zo, het plakken is gedaan.
Maar nu komt het gevaarlijkste!
Schilderen!
Ik heb dus ecoline genomen en dit een klein beetje aangelengd met water.
Altijd testen op een kladblaadje!

En dan schilderde ik heel het plakwerk.

Maar er ontbrak nog iets, de snorharen!
Aangezien dat onmogelijk is om uit te scheuren, gebruikte ik daar een andere techniek voor:
krassen in nat papier

De snorharen kraste ik met een inktpen (leeg weliswaar!) in het nog natte papier.

Hier is het resultaat:


 Ook nog even een detail van de kop:



Maar ik had de smaak te pakken en wou nog wat met dat krassen doen...
Dus...
Ik nam een blad papier, beschilderde het met ecoline en kraste!



Daarna heb ik nog twee kleine werkjes gemaakt, maar die staan hier niet op, omdat ze niks met de techniekenmap te maken hebben (thema: katten)

Klaar!

Je mag altijd zeggen wat je ervan vindt :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...