Opdracht Beeld: Stratenplan

Het tweede semester is begonnen en we kregen op school nieuwe opdrachten voor Beeld.
De eerste ervan  is deze.


Als eerste moesten we een fragment uit een stratenplan van ons eigen dorp /stad nemen.
Dat moesten we op schaal uitvergroten.


Dan moesten we het uitwerken volgens de beeldtaal van een kunstenaar naar keuze.
Ik heb de kunstenares Jo Lynch gekozen.
Dit is het werk waar ik me op heb gebaseerd.


Om dit uit te werken volgens de beeldtaal van Jo Lynch heb ik zwart oliekrijt en ecoline gebruikt.
Met het zwart oliekrijt ben ik over de lijnen van het stratenplan gegaan.
Ook heb ik enkele lijnen verzonnen, net zoals Jo Lynch ook doet.




Daarna heb ik alles ingekleurd met ecoline.



Hier is het volledige werk beschilderd.


En hier is een detail. 
De kleuren zijn wel iets anders dan in het echt wegens de belichting.


Daarna besloot ik er een zwarte rand aan te zetten.
Om in hetzelfde thema te blijven tekende ik de rand eerst met zwart oliekrijt.


Daarna ging ik erover met zwarte ecoline.
Klaar!

Bovenaan heb ik het werk verticaal gezet, maar eigenlijk is er geen boven- of onderkant.
Je mag zelf kiezen!

Hier zijn de vier mogelijkheden!













Reacties