dinsdag 1 mei 2012

Het Verdronken Land van Saeftinghe


Het was voor een keer nog eens mooi weer, dus we vertrokken met het gezin op daguitstap.
Dit keer was het naar het Verdronken Land van Saeftinghe (en omstreken), in Nederland.
Dit bord verschafte wat uitleg over het natuurgebied.
De oranje delen op de kaart zijn toegankelijk voor het publiek, niet veel dus!


Dit is een foto vanuit de vogelkijkhut.
Erg veel vogels waren er niet te zien, het was veel te ver.


De eerste wandelroute (1km) was op knuppelpaden zoals hieronder.

De tweede wandelroute, het ruige laarzenpad (2km) was zoals je hoort, door de modder.


Ik heb geprobeerd onderweg wat vogels te fotograferen, maar ze zaten allemaal veel te ver en waren erg schuw.
Hier is er toch eentje, een tureluur.


Dit is een stukje van het Schelde-estuarium. Je voelt hier overal dat je dicht bij de zee bent.


Hieronder zie je hoe de natuur toch wonderlijk in elkaar zit.
In plaats van recht naar beneden te gaan, meanderen de beekjes in alle mogelijke bochten.


Deze groep mensen ken ik niet, maar ik vond het een leuk beeld: met z'n allen over het brugje :-)


Op de terugweg stopten we af en toe eens.
Hier was onze halte het getijdenhaventje in het dorpje Paal.
Het was laagtij, alle boten liggen in het slijk. 



Het gras op de dijken wordt kort gehouden door deze schaapjes.


Hier waren iets minder schuwe vogeltjes: drie steenlopers.



Zit er een boot onder het zand? :-)
Ik wou dichterbij kijken, maar het zand zakte weg.


Nog wat andere foto's van deze daguitstap vind je hier.




2 opmerkingen:

  1. Mooie foto's Aagje, in de winter eens naar de nabijgelegen Doelpolder gaan, Veel kans om mooie foto's te maken van Blauwe Kiekendief en Velduil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Wesley! :)
      Ik zal het proberen onthouden, misschien krijg ik mijn ouders wel naar daar op daguitstap.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...